Friday, September 10, 2010

[100910] Hari Raya Aidilfitri!!

Wassup!!
Selamat Hari Raya semua!!
Aku ade nak share sikit pasal my 1st Syawal...
That day I woke up late gila...
7.35 am...
I was like WHAT!
Let my brother and dad bath 1st as they bath tak lama...
then around 8 am camtu I managed to get into the bathroom...
Mandi-mandi...
Until 8.30...
Then terus pakai baju Melayu...
Warna apa? ORANGE! Nak tengok??
Tengok la puas2!!





Cantik kann?? :P

Lepas pakai baju terus rush to Masjid Jamek Bandar Baru Uda...
Sembahyang Raya, then balik...



Pegi rumah Wak Lijah (Wak is kinda like Uncle/Auntie in Bugese)...
Makan my favourite food!!!
THE BURASAK! and some ketupat...
Burasak was awesome!!
What I ate it with? Bejabuk (Serunding Udang Kering in Bugese), Daging Masak Kicap (favourite), Ayam Kari (okay laa) and Sambal Sotong (SEDAP!) with a nice Teh for drink...
Here's the pic of my 1st meal....





Serious I ate alot...
Takut nak ambil weight.,..

Then macam biasa laa~~
Dah ramai-ramai...
Berbual and all that stuff...
Duit raya!! :)
Plan nak pergi kubur but it rained...
So cancel...

Pergi my aunt other house (Wak Anjak) pula!!
There ramai gila my cousins come together..
Nak tengok macam mana punya ramai??
Macam ni punya ramai!!





Itu belum semua...
Ada yang sudah married tak mau masuk in the pic...
So conclusion this pic is all the Bachelor laaa...
Bujang and Dara....


Aku juga nak share newcomer to my family...
Abang Azik new daughter,
Puteri Qistina...
Comel giler!!
She's 6 months old...



Then balik semula rumah Wak Lijah...
My aunt on my father side came...
Borak2...
Tak dapat duit raya T_T...
Dia cakap, "nak duit raya datang rumah"...
That's pretty much roughly my 1st Syawal in the year 2010...
Happy Eid to all Muslim...
Hope u have a delightful Eid this year..

2 comments:

  1. peh lu ni bugis an ? Haha burasak :D

    ReplyDelete
  2. my mom side...
    bugese culture kuat tauu~~
    My aunt and uncle cakap bugis power...
    aku tau a few words je laa~~

    my dad tak tau la...
    org muar ckp dye byk keturunan yg berbeza...

    ReplyDelete